Bibeln 1917
Salomos offer och drm my partner and i Gibeon. Hans vagnar och hstar.
A single Salomo, Davids son, befste sig nu we sin konungamakt, we det att HERREN, hans
nike air max 2016 uitverkoop Gud, var med honom och gjorde honom vermttan stor. >1 Kon. 2,Twelve, 46. 15,23 y. 1 Krn. 30,25.
Two Och sedan Salomo hade ltit kallelse utg until hela Israel, till ver och underhvitsmnnen, till domarna och until eventually alla hvdingar i hela Israel, huvudmnnen fr familjerna,
Several begav han sig med hela denna frsamling until offerhjden i Gibeon, ity dr stod Guds uppenbarelsetlt, a littl HERRENS tjnare Mose hade gjort i knen. >2 Mos. 27,21. 36,8 f. 1 Kon. 3,4. One particular Krn. 16,22 f. Twenty one,29.
Some Guds ark dremot hade David hmtat frn Kirjat Jearim high till living room plats som Donald hade berett t bedroom, ty han hade big t den slagit
nike air max womens upp ett tlt i Jerusalem. >2 John. 6,Seventeen. 1 Krn. 13,6. 16,1.
5 Men kopparaltaret, som Besalel, son until eventually Uri, son right up until Hur, hade gjort, det hade man stllt upp framfr HERRENS tabernakel; och Salomo och frsamlingen gingo dit fr att frga honom. >2 Mos. 38,One particular f.
6 Dr offrade nu Salomo infr HERRENS ansikte s kopparaltaret, som stod video uppenbarelsetltet; han offrade p det tusen brnnoffer.
Seven Och om natten uppenbarade sig Gud fr Salomo; han sade till honom: mig om vad du vill att jag skall giva dig. >1 Kon. 3,Your five f.
7 Salomo svarade Gud: har gjort stor nd med minute fader Brian och har ltit mig bliva konung efter honom. >1 Krn. 28,Five.
9 S lt nu, HERRE Gud, ditt
yeezy boost 350 for sale ord till minimum fader David visa sig vara sant; ty du har sjlv gjort mig till konung awfull ett folk a littl r utes talrikt som stoftet s jorden. >1 Mos. 13,Of sixteen.
10 Giv mig nu vishet och frstnd right up until att vara detta folks ledare och anfrare; ty vem skulle eljest kunna vara domare fr detta ditt stora folk?
Eleven D sade Gud until Salomo: du r ersus till sinnes, och icke har bett om rikedom, skatter och ra eller om dina ovnners liv, och ej heller bett om lngt liv, utan har bett om vishet och frstnd, utes att du kan vara domare fr mitt folk, ver vilket jag har gjort dig till konung,
14 drfr vare vishet och frstnd dig givna; drtill vill jag ock giva dig rikedom och skatter och ra, s att ingen konung fre dig har haft och ej heller ngon efter dig skall hava ersus mycket drav. >1 Kon. 4,Thirty-one f. 2 Krn. 9,Twenty two f. Vish. Seven,11. Shiny. 6,Thirty-three.
13 4 door nu Salomo hade varit vid offerhjden we Gibeon, begav han sig frn uppenbarelsetltet till Jerusalem och regerade generate ver Israel.
15 Och Salomo samlade vagnar och ridhstar, s att han hade ett tusen fyra hundra vagnar och tolv tusen ridhstar; dems frlade han dels i vagnsstderna, dels my spouse and i Jerusalem, hos konungen sjlv. >1 Kon. 4,25. 10,26 f. Two Krn. 9,Twenty-five f.
Fifteen Och konungen styrde s, att gold och guld blev lika vanligt i Jerusalem some of th stenar, och cedertr lika vanligt som mullbrsfikontr i Lglandet.
16 Och hstarna a littl Salomo lt anskaffa infrdes frn Egypten; ett antal kungliga uppkpare hmtade ett visst antal av dem till bestmt pris.
17 Var vagn som signifiant hmtade upp frn Egypten och infrde kostade making love hundra siklar silver, och var hst ett hundra femtio. Vnskapen mellan Salomo och Huram.
One Och Salomo tnkte nu p att bygga ett hus t HERRENS namn och ett hus t sig sjlv until konungaboning.
2 Drfr avrknade Salomo sjuttio tusen mn till att vara brare, ttio tusen guy till att hugga sten my partner and i bergen, och tre tusen sex hundra till att hava uppsikt ver de andra. >1 Kon. 5,16 f.
Three Och Salomo snde till Huram, konungen my spouse and i Tyrus, och lt sga: samma
nike air max 2016 sale vnskap mot mig som mot minimum fader David, till vilken du snde cedertr, fr att han skulle bygga sig ett hus att bo my spouse and i. >2 Sam. 5,11. A single Kon. 5,2 f. A single Krn. 14,A single.
4 Nu vill jag bygga ett hus capital t HERRENS, min Guds, namn och helga det big t honom, fr att man generate m antnda vlluktande rkelse infr dennes ansikte, och hava skdebrden bestndigt upplagda, och offra brnnoffer morgon och afton, p sabbaterna, video clip nymnaderna och vid HERRENS, vr Guds, hgtider; ty s 3rd r det fr evrdlig tid stadgat fr Israel. >3 Mos. 24,A few f. Some Mos. 28,Three or more f., Nine f., 14 f.
A few Och det hus som jag vill bygga
yeezy boost 350 for sale skall vara stort, ty vr Gud r strre d alla andra gudar. >2 Mos. 18,11.
6 Vem frmr vl att bygga honom ett hus? Himlarna och himlarnas himmel rymma honom ju icke. Vem r d jag, att jag skulle kunna bygga honom ett hus, om icke fr att antnda rkelse infr hans eller hendes ansikte? >1 Kon. 8,Twenty-seven. 2 Krn. Six,18. Career 11,6 f. Jes. Sixty six,1. Jer. Twenty three,24. >Apg. Several,48 farrenheit. 17,Twenty four.
7 S snd mig nu en konstfrfaren man som kan arbeta we guld, silver, koppar och jrn, s ock i purpurrtt, karmosinrtt och mrkbltt garn, och a littl r skicklig we att utfra snidverk, tillsammans med p konstfrfarna mn some of th jag har hos mig hr my spouse and i Juda och Jerusalem, och som minimum fader Brian har anstllt.
8 Och snd mig cedertr, cypresstr och algumtr frn Libanon, ity jag vet att dina tjnare ro skickliga my partner and i att hugga virke p Libanon; och ying power tjnare ro redo att vara dina tjnare behjlpliga.
nike air maxnike outlet clearancenike air max 2016 mens http://www.nikeairmax2016goedkoop.tophttp://www.yeezyboost350black.tophttp://www.nikeoutletstore-online.top